Qr Code چیست؟

Qr Code چیست ?
Qr Code چیست؟
arma

زمان2023-01-25 08:47:46

امروز می‌خوایم در مورد qr code صحبت کنیم و ببینیم دقیقا چی کار می‌کنه و این کد امن هست یا خیر

معنی qr code  

معنی این کلمه بسار ساده است دسترسی ساده معنی کنیم (quick response) همه فکر میکنم که این کد خیلی ساده است و چیزی توش نیست اما این کد میتونه داده های زیادی رو تو خودش جا بده و قابل استفاده برای خیلی کار ها باشه ولی به این دقت کنید که مهم نیست چقدر داده توش هست Qr Code باید خیلی سریع اطلاعات رو در اختیار کاربر ها قرار بده.

کدهای QR چیست؟ 

کد QR نوعی بارکد است که به راحتی توسط دستگاه دیجیتال قابل خوندن 

است و اطلاعات را به صورت مجموعه ای از پیکسل ها در یک شبکه مربع شکل ذخیره می کند. کدهای QR اغلب برای ردیابی اطلاعات مربوط به محصولات و لینک های محصولات شماره تلفن ها پسورد ها و هر آن چه که نوشتاری باشد کاربرد داره. چون امروزه خیلی از گوشی های هوشمند میتونن کد های qr رو بخونن به همین دلیل خیلی از صاحب های کسیو کار های آنلاین رو آوردن به استفاده از این کد از این کد میتونن تو کمپین های تبلیغاتی البته ناگفته نمونه که این کد خیلی به ردیابی ویروس کرونا کمک کرد. اگر کارت واکسن خودتون رو ببینید بالاش qr code وجود داره که خیلی به جلوگیری ویروس کمک کرد.

Qr Code از کجا اومد ؟

اولین بار سیستم qr در سال ۱۹۹۴ توسط شرکت ژاپنی Denso wave که یکی از زیر مجموعه های تویوتا است اختراع شد. اونا روش دقیق تری لازم داشتن تا بتونن قطعات خودشون رو تو خط تولید کنترل کنن اونا به فکر تولید یک نوع کد افتادن که کارشون رو به شدت ساده میکرد اما یه مشکلی وجود داشت در بارکد اطلاعات فقط در یک محور خونده میشد پس نیاز به یه چیز فراتری داشتن که از محور x و y اطلاعات رو بخونه به همین دلیل میتونه اطلاعات زیادی رو تو خودش ذخیره کنه

 

ساخت  Qr Code دلخواه
 

درباره اوتلاین

به نظر بسیاری از افراد و کسب‌وکارها امروزه جنگ بر سر توجه. هر فرد یا کسب‌وکاری بتونه توجه بیشتری رو به خودش جلب کنه، این جنگ رو پیروز شده. کلید موفقیت در این نبرد، دنیای دیجیتال هست، تخصص ما دنیای دیجیتاله و می‌تونیم کمکت کنیم که بهترین استراتژی رو داشته باشی.

خدمات ما

خدمات رایگان

ارتباط سریع

اوتلاین