طراحی سایت فروشگاهی

طراحی سایت فروشگاهی
طراحی سایت فروشگاهی
arma

زمان2023-03-03 11:27:01

به طور خلاصه بخوام بهتون بگم امروزه هر کسی به دنبال داشتن یک سایت فروشگاهیه و میخواد ازش در امد داشته باشه!! خب این کار خیلی ساده است در عین حال خیلی هم سخته باید تلاش مستمر داشته باشه خیلی نکات رو بدونه و مسیر خودش رو انتخاب کنه و بره جلو تا به مشکل خاصی برخورد نکنه.امروز من میخوام همینا رو دقیقا دونه به دونه کامل برسی کنم براتون و یک اشنایی کلی از فروشگاه اینترنتی بهتون بدم. مزایا و معایب فروشگاه اینترنتی ویژگی های فروشگاه آنلاین هزینه طراحی درآمد و… بیایید با هم برسی کنیم.

مزایای داشتن فروشگاه اینترنتی

در دنیای امروز داشتن ساین اینترنتی به شدت مهم شده.چون به نظر من داریم به سمت یک انقلاب تکنولوژی میریم مثل انقلاب صنعتی گذشته که اتفاق افتاد. کاری به اون نداشته باشیم به طور مثال خودتون دارین میبیند که همه چیز داره به سمت اینترنتی شدن داره میره حتی ارگان های دولتی مثل بانک ها بیمه ها و… پس ببینید چقدر میتونه مزیت داشته باشه برای شما این به کنار.

قبل از کرونا و بعد از کرونا شما خودتون مقایسه کنید قبل از کرونا کسی خرید اینترنتی نداشت اما در حین کرونا و بعد اون چقدر مردم به سمت خرید اینترنتی کشیده شدن و دارن انجام میدن همه هم راضی ان. 

بزارین یک مثال دیگه براتون بزنم 

شما پامیشید میرید در بهترین منطقه تهران یک فروشگاه خیلی بزرگ باز میکنید روزانه چند نفر از جلوی در فروشگاه شما رد میشن ؟ 1 نفر یا 100  نفر؟ چند نفر وارد فروشگاه شما میشن از این 100 نفر؟ چقدر سرمایه گذاشتید برای این کار؟ اما سایت فروشگاهی 

شما یک فروشگاه باز کردین با یک هزینه خیلی کم تر ولی هدفمند این نیست که کسی از جلو مغازه شما رد بشه مثلا شما تلفن همراه دارین هر کسی سرچ کنه گوشی فلان مدل شما هم بهش نشون داده میشید حالا باید تلاش کنید اون نفر رو تبدیل به خریدار کنید همین. ممکنه تو روز یک نفر شما رو ببینه میتونه ملیون ها نفر مثل امازون یا دیجیکالا اونا حتی یک فروشگاه فیزیکی هم ندارن.

یک نکته خیلی مهم تر که داشت یادم میرفت فروشگاه شما 24 ساعت روز 7 روز هفته بازه و اصلا محدودیت نداره ولی فروشگاه فیزیکی شب ها و روز های تعطیل بسته است.


 

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی

همون طور که بالا تر بهتون گفتم شما نیاز دارین به یک سایت فروشگاهی چرا که برای شما میتونه در روز ملیون ها تومن درآمد داشته باشه ولی همین طور میتونه فقط برای شما خرج داشته باشه و اصلا بهتون سود نده دقت کنید که دارین چی کار میکنید.

مهم ترین ویژگی های یک سایت فروشگاهی موفق

  1. سرعت لود بالا
  2. توضیحات محصول
  3. امکان تماس ساده 
  4. مرتب کردن بر اساس ویژگی ها 
  5. دسته بندی مرتب 
  6. دامنه امن ssh
  7. سرچ ساده 
  8. حساب کاربری شکیل
  9. داشتن برسی محصول و ویدو محصول 
  10. گالری محصول 
  11. مشاوره رایگان و انلاین
  12. سادگی استفاده از سایت 
  13. خلوت بودن صفحات محصول

مزایا و معایب سایت فروشگاهی

فروشگاه های اینترنتی هم مثل سایر کسبوکار ها یک سری معایب داره و یک سری مزایا و پیچیدگی خودش رو داره اینم بگم که داشتن سایت فروشگاهی از کسبو کار های دیگه اینترنتی سخت تره ولی پر درآمد ترین کسبو کار در دنیاست. به شرط آنکه درست کار کنیم.

مزایای فروشگاه اینترنتی

  1. طراحی ارزان تر از فروشگاه فیزیکی 
  2. هفت روز هفته 24 ساعت روز بازه و شما میتونید در خواب هم درآمد داشته باشید
  3. میتونید به سرتاسر دنیا فروش داشته باشید
  4. نمایش ساده محصولات پر فروش 
  5. هزینه پایین نگه داری 
  6. به راحتی میتونید به اطلاعات مشتریان خود دسترسی داشته باشید و براشون به طور مثال تخفیف ارسال کنید.
  7. توانایی مدیریت فروش زیاد 

معایب فروشگاه اینترنتی 

یکم از مزایا گفتم نمیشه که از معایب نگم هر چیزی در این دنیا معابی هم داره.

  1. کسبو کار های اینترنتی کاملا رقابتیه و باید همیشه رقیب هاتون رو زیر نظر داشته باشید
  2. مشکل داشته باشه سایتتون عملا فروش هم ندارین پس درآمد 0 
  3. به این دقت کنید که مشتریان صبر ندارن و شما باید خدماتشون رو سریع بهشون بدی به طور مثال سایتتون دیر لود شه سریع از سایت بیرون میرن و میرن سراغ هزاران سایت دیگه ای که وجود داره. محصولی که میخوان دیر به دستشون برسه و یا فرایند پیدا کردن محصول سخت باشه قطعا میرن بیرون.
  4. حمل و نقل محصول باید سریع باشه چرا که باز هم مردم صبر ندارن که یک چیزی که خریدن و بابتش پول دادن رو دیر به دستون برسه

سایت فروشگاهی آماده چیست؟

سایت های فروشگاهی آماده یا همون وردپرسی (البته وردپرس یکی cms  هاست میتونید از جوملا دروپال و … هم استفاده کنید.)

بزارین با مثال براتون بگم که جا بیوفته شما میرین ماشین رو میخرین یا خودتون ماشین رو میسازید؟ قطعا میرین میخرین حالا پراید شده یا بنز تفاوتی نداره چون ساختن همون پراید اشغال هزینه خیلی زیادی برای شما داره ولی یک نفر میاد این زحمت رو میکشه یک بار میسازه و فرایند طراحی رو میره ولی این رو به هزاران نفر میفروشه با هزینه کم تر بنز هم همینه سایت آماده هم همینه یک نفر زحمت کشیده اینو ساخته و نوشته میاد به هزاران نفر با یک مبلغ پایین میفروشه ولی اون دیگه یک چیز جامعه دقت کنید که یه سری مزیت ها داره یه سری عایب به طور مثال 

مزیت هاشو بخوام مثال بزنم میشه 

  1. هزینه پایین 
  2. مدیریت ساده 
  3. نگه داری ساده تر
  4. کامل و جامعه 

معایبی هم داره 

  1. این سیستم ها برای همه ساخته شدن و اختصاصی نیستن 
  2. معمولا سرعت پایینی دارن 
  3. نیاز به هاست بیشتری دارن 
  4. نمیشه اختصاصیشون کرد 
  5. احتمالا کد گذاری شدن.
  6. و….


 

وردپرس یا کدنویسی اختصاصی؟

با لاتر که توضیح دادم وردپرس چیه و دیگه نیازی به توضیحات بیشتر نیست. امااااا کد نویسی اختصاصی کلا متفاوته شما در استفاده از cms ها محدود هستید اما در استفاده از کد نویسی اختصاصی به هیچ عنوان محدودیتی ندارین ولی خب داستان همون پراید ساختنه هزینه خیلی زیادی برای شما قطعا داره اما یکم هزینه نگه داریش بیشتره یکم که نه بیشتر از یکم شما حتما به یک برنامه نویس نیاز دارین برای کوچک ترین اصلاحیات سایتتون ولی در کل سایت های اختصاصی رو من بهتون پیشنهاد میدم چرا که دستتون در همه چی بازه و کارای زیادی میتونید انجام بدین سرعتش بالا تره و بر اساس تجربه کاربری میتونید سایتتون رو کاستوم کنید.

سایت آماده فروشگاهی وردپرس

سایت های فروشگاهی وردپرسی خیلی کارآمد هستن چرا که بسیار سریع ساخته میشن خیلی سریع میتونید تغییرش بدین حساب کاربری کاربرتون رو ویرایش کنید و….. اما خب یه سری معایب هم دارن دیگه همون طور که گفتم بالاتر 

اها تا یادم نرفته برای کسبو کار های کوچیک به شدت وردپرس رو من پیشنهاد میدم 

اما چراااا شما به طور مثال یک محصولی دارین و میخوایید اینو بفروشید میاد یه هزینه خیلی زیادی میکنید خیلی زیاد براش سایت اختصاصی میزنید تبلیغات گسترده و …. میبیند فروش ندارین!! برای جلوگیری از این میتونید اول با وردپرس کارتون رو تست کنید ببنید بازار داره یا نه بعدا حالا یکسال 6 ماه 1 ماه بعد بسته به نیازتون وردپرس رو تغییر بدین به کد نویسی اختصاصی.

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

هزینه طراحی فروشگاه اینترنتی بسته به خیلی فاکتور ها داره مثلا قالب اماده و یا کد نویسی اختصاصی طراحی چه ویژگی هایی در این سایت ها وجود داره مقدار هاست و… که من اینو بیشتر در صفحه تعرفه طراحی سایت توضیح دادم 
 

طراحی فروشگاه اینترنتی ریسپانسیو

ریسپانسیو بودن ینی چی ؟ 

خیلی ساده است یک کاربر داخل گوشی سایت شمارو باز میکنه یک کاربر تو دسکتاب باید در دو دستگاه با اندازه های متفاوت سایت شما درست نمایش داده بشه 

مزایای خرید اینترنتی برای کاربر

  1. تحویل کالا درب منزل یا محل کار شما
  2. کاهش ترافیک و به تبع آن کاهش آلودگی هوا و آلودگی صوتی
  3. کاهش هزینه های رفت و آمد
  4. پرداخت در محل بعد از تحویل و رویت کالا
  5. ضمانت تعویض یا عودت کالا در صورت عدم رضایت از کالای خریداری شده
  6. امکان مقایسه بین چند محصول و دسترسی به مشخصات کلی و جزئی
  7. محصولات در نتیجه افزایش قدرت انتخاب و تصمیم گیری.


 

درباره اوتلاین

به نظر بسیاری از افراد و کسب‌وکارها امروزه جنگ بر سر توجه. هر فرد یا کسب‌وکاری بتونه توجه بیشتری رو به خودش جلب کنه، این جنگ رو پیروز شده. کلید موفقیت در این نبرد، دنیای دیجیتال هست، تخصص ما دنیای دیجیتاله و می‌تونیم کمکت کنیم که بهترین استراتژی رو داشته باشی.

خدمات ما

خدمات رایگان

ارتباط سریع

اوتلاین