Crawled - currently not indexed چیست و چه طور به وجود میاد؟

Discovered - currently not indexed
Crawled - currently not indexed چیست و چه طور به وجود میاد؟
arma

زمان2023-02-18 12:12:48

 

Discovered - currently not indexed این مشکل تقریبا همیشه در سرچ کنسول دیده میشه ولی شاید خیلیا ندونن این چیه و چه طور باید این مشکل رو حل کنن اسن باید حل هم بشه مگه ؟

گاهی اوقات اره باید این مشکل رو حل کرد گاهی نه نیازی نیست. بیایید این موضوع رو با هم برسی کنیم ببینیم این چه موقع به وجود میاد و چه طور باید حل کنیم این موضوع رو.

Discovered - currently not indexed در سرچ کنسول یعنی چی؟

بخواهیم این جمله رو ترجمه کنیم کامل متوجه میشین داستان از چه قراره سرچ کنسول میگه که من اینو دیدم ولی هنوز در سرچ گوگل نیاوردم اینو حواست بهش باشه لطفا. وقتی در این بخش میریم از یک عدد لینک تا یه عالمه لینک ممکنه وجود داشته باشه بسته به بزرگی کسبو کار خودتون یک سایت میبینید مثل دیجی کالا خیلی بزرگه و لینک های زیادی هم داره خب قطعا باید خیلی حواسش به اینا باشه چون گوگل اونو زیاد نشون میده ولی یه سایتی که مثلا شرکتیه و تازه تاسیس شاید 20 تا دونه لینک هم نداره نیازی نیست زیاد نگران باشه چون هنوز سایتش ارزش زیادی نداره پس این کاملا طبیعیه .

Discovered - currently not indexed چه طور به وجود میاد؟

به چند دلیل ساده این مشکل به وجود میاد که واقعا هم ساده است حتی حل این مشکل خیلی ساده است اما خیلی از صاحبان کسبو کار به این موضوع دقت نمیکنن و نمیدونن چرا این مشکل به وجود میاد و گیج میشن.

  1. Overload شدن سرور سایت
  2. لینک سازی داخلی ضعیف
  3. کیفیت پایین محتوا

Overload شدن سرور سایت یعنی چه؟

گاهی اوقات ممکنه سرور سایت شما دچار مشکل بشه یا با کندی مواجه بشه خزنده های گوگل نتونن به خوبی داخل سایت شما رو بگردن یا خطاهای کد نویسی زیادی داشته باشی این اتفاق می افته.

لینک سازی داخلی ضعیف چه طور به وجود میاد؟

ببینید لینک سازی یکی از اصول مهم سئو عه حالا چه لینک سازی داخلی و چه خارجی اینجا بحث ما لینک سازی داخلیه وقتی داخل یک مقاله داریم در مورد یک محصولی صحبت میکنیم حتما لینک محصول داخل اون صفحه باشه این یک نمونه لینک سازی داخلیه اما نکنه مهم لینک سازی داخلی فقط به این ختم نمیشه و  شما وقتی به طور مثال وقتی اخرین مقالاتت رو داخل فوتر خودت قرار میدی هم میشه لینک سازی داخلی حتی صفحه بندی محصولات حتی اخرین دسته بندی ها تمامی دکمه ها هم لینک داخلی به حساب میان پس دقت کنید روی لینک داخلی.

کیفیت پایین محتوا چیه؟

شما یه موقع میایی محتوا های خیلی بیکیفیت و ظعیت و غیر قابل فهم مینویسی از تصاویر استفاده نمیکنی از تیتر های نامناسب است فاده میکنی و یا کلا استفاده نمیکنی این میشه کیفیت پایین محتو یا میایی روزانه 10 محتوای 300 کلمه ای مینویسی که این اشتباهه و داری خود کشی میکنی.

Discovered - currently not indexed رو چه طور حل کنیم؟

گوگل هر چیزی رو که نمتیونه لیست کنه برای خودش و باید سایت هایی که جذاب نیستن رو از دسترس خارج کنه. شما اگه میخواید در دسترس باشید باید یه سری استاندارد ها رو رعایت کنید. گوگل خزیدن تو صفحه های بی ارزش رو بی خیال میشه و اصلا نگاهشون نمیکنه.

پس وقتی محتوای شما جذاب نباشه گوگل این خطا رو میده و شما باید برسی کنید که چرا این خطا ها به وجود اومدن و حل کنید اینا رو.

شما دقیقا نمیتونید بگید که چه طور گوگل کیفیت سایت شما رو برسی میکنه اماااا چند راه وجود داره که بتونید کیفیت محتوا رو ارز یابی کنید.

  1. دستورالعمل های ارزیابی کیفیت را دنبال کنید.
  2. مطمعن شید که هر صفحه آسیب دیده دارای محتوای منحصر به فرد است.
  3. لینک سازی داخلی رو چک کنید.

 

رباط گوگل لینک های داخلی رو برسی میکنن تا بتونن اطلاعات بیشتری در مورد اون لینک پیدا کنن به طور مثال یک محصول ببینن دسته بندیش چیه در دسته بندی درستی قرار گرفته یا نه و چیزای دیگه ای که وجود داره .اگه لینک سازی درستی رو انجام ندید این صفحه میتونه به عنوان Discovered - currently not indexed شناخته بشه.

نکته مهم صفحه بندی خیلی مهمه حتما داخل سایتتون داشته باشید مثل نمونه زیر 

 

 

این موضوع به گوگل اجازه میده تا سلسله مراتب صفحات رو راحت تر پیدا کنه.

 

بهترین روش لینک سازی داخلی.

  1. داخل محتوای اصلی صفحات دیگه رو هم بزارین (صفحات مرتبط)
  2. انکر تکس حتما بدین و فراموش نکنید
  3. صفحه بندی و سلسله مراتب لینک مثل نمونه بالا 
  4. متن های انکر را بیش از حد اپتیمایز نکنید
  5. صفحات ضعیف رو هم بهشون برسید و لینک بدین

حتما سه سری به صفحه خدمات سئو ما هم سر بزن

بودجه خزیدن چیست؟

قبل اینکه بقیه اش رو بگم بزارین اهمیت بودجه خزیدن رو بگم .
بودجه خزیدن تعداد صفحاتی است که Googlebot می تواند و می خواهد در یک وب سایت بخزد.

عواملی که بودجه خزیدن سایت را تعیین می کنند چیست؟

  1. محدودیت سرعت خزیدن : خب اینو میشه گفت سرور مشخص میکنه هر سایت سرعت بالا تری داشته باشه خزیدن توش راحت تره گوگل بات ها هم دقیقا مثل هر انسان دیگه ای هستند میان سایت رو باز میکنن و میگردن داخلش رو 
  2. تقاضای خزیدن:هرچه محبوبیت شما پیش گوگل بیشتر باشد این هم بیشتره.

هرچی سایت بزرگ تر باشه بودجه خریدنش کمه بازم به نظر من چون قطعا صفحات خزیده نشده داره.

Discovered ‐ currently not indexed میتونه به خاطر بودجه خزیدن هم باشه اگه  تقاضای خزیدن خیلی کم باشد یا سرعت خزیدن محدود باشه، برخی از صفحات شما خزیده نخواهند شد.

چه عمواملی بودجه خزیدن رو کم میکنه؟

  1. لینک سازی داخلی ضعیف
  2. به Google اجازه می‌دهد محتوای با کیفیت پایین را بخزد
  3. نداشتن یا نداشتن نقشه سایت کافی
  4. اشتباهات در اجرای تغییر مسیرها
  5. سرورهای پر بار
  6. وب سایت های پر منابع

ایندکس کردن صفحات با کیفیت پایین اشتباه مرگ بار صاحبان کسبو کار.

گوگل رو محدود کنید که صفحات کم ارزش رو یا بی ارزش شما رو کرول نکنه . که ممکنه دوتا اتفاق برای شما بیوفته.

  1. قبل اینکه رباط های شما به صفحات مهم شما برسن بودجه خزیدن شما تموم شه.
  2. اگه صفحات کم کیفیت شما رو فهرست کنه پیش خودش ممکنه صفحات مهم شما رو هم فک کنه کم اهمیت هستند واونارو کم تر بهشون رتبه بده. که این بودجه خزیدن شما رو کم میکنه

 

ویژگی های صفحات با کیفیت پایین کدام اند؟

  1. مطالب قدیمی
  2. محتوای تکراری
  3. صفحات ایجاد شده با اعمال فیلترها
  4. محتوای تولید شده به صورت خودکار
  5. محتوای ایجاد شده توسط کاربر

اگر در حال حاضر با محتوای فهرست نشده مشکل دارید، باید از خزیدن و ایندکس کردن آن صفحات توسط گوگل جلوگیری کنید.

صفحات با کیفیت پایین را از خزیدن در فایل robots.txt خود مسدود کنید و از متا تگ noindex برای جلوگیری از نمایه سازی استفاده کنید.

 

بهینه کردن نقشه سایت


یک نقشه سایت بهینه شده می تواند ربات گوگل را در فرآیند خزیدن راهنمایی کند. این در اصل نقشه ای است که گوگل از آن برای عبور از محتوای شما استفاده می کند.اما، اگر نقشه سایت شما به درستی بهینه نشده باشد، می تواند بر بودجه خزیدن شما تأثیر منفی بگذارد و منجر به از دست دادن محتوای مهم شما توسط رباط های گوگل شه.

نقشه سایت باشد شامل چی باشه؟

  1. آدرس های سایت شما که کد 200 دارند
  2. آدرس مقالات 
  3. آدرس سرویس های شما 
  4. لینک های دیگه ای که دارین (بسته به نیاز شما)

مثل نمونه زیر 

اصلاح تغییر مسیر های زنجیری

زنجیره‌های تغییر مسیر زمانی هستند که می‌خواهید ترافیک را از صفحه A به صفحه B هدایت کنید، اما ابتدا به صفحه C تغییر مسیر دهید.

حلقه های تغییر مسیر زمانی هستند که یک زنجیره تغییر مسیر ایجاد می کنید که در همان صفحه شروع و به پایان می رسد و کاربران و ربات ها را در یک حلقه بی پایان به دام می اندازد.هم زنجیره‌های تغییر مسیر و هم حلقه‌ها، گوگل را مجبور می‌کنند تا چندین درخواست غیرضروری را به سرور شما ارسال کند و بودجه خزیدن شما را کاهش دهد.و در صورتی که تغییر مسیرهای شما به درستی کار نکند، ممکن است در کنسول جستجوی Google در وضعیت «خطای تغییر مسیر» قرار بگیرند.برای اینکه بودجه خزیدن خود را صرف تغییر مسیرهای غیرضروری نکنید، به صفحات تغییر مسیر داده شده پیوند ندهید. در عوض، آنها را به روز کنید تا به 200 صفحه OK اشاره کنند.همچنین، همیشه مطمئن شوید که بهترین روش‌ها را برای اجرای تغییر مسیرها رعایت می‌کنید.

از سرور خوب استفاده کنید.

مشکلا خزید گوگل میتونه برای سرعت پایین سایت شما باشه و سرور درخواست های شما رو کم ترازحد انتظار جواب میده در اصل جواب کاربر و گوگل رو وقتی گوگل نتونه سایت شما رو برسی کنه و بخره نرخ خزیدن رو میاره پایین این متیونه باغث این بشه که بعضی صفحات شما خزیده نشه.


منابع سایت خودتون رو کم کنید 

سایت هایی که از css های زیادی استفاده میکنن و یا js های زیادی چون اینا هم خزیده میشن میتونن نرخ خزش شما رو کم کنن پس دقت کنید که اینا رو حتما با robots.txt  از دید گوگل مخفی کنید. این ینی هر چیزی که گوگل ببینه رو جزو نرخ خزیدن شما حساب میکنه پس دقت کنید روی این موضوع.

کی بی خیال Discovered ‐ currently not indexed بشیم ؟


در برخی موارد، خطا هایی که وضعیت «Discovered ‐ currently not indexed» دارند، نیازی به به‌روزرسانی ندارند. لازم نیست کاری انجام بدین اگر:

  1. تعداد URL ها کمه و با گذشت زمان خزیده و فهرست می شوند.
  2. وقتی صفحاتی نمیخوایید خزیده بشه کلا مثلا لندینگی برای تبلیغاتی موقتی ایجاد کردین.
  3. وقتی از تگ noindex استفاده کردین.

نکته مهم

اگه تعداد URL ها زیاد بشه میتونه Discovered ‐ currently not indexed این رو هم زیاد کنه و نرخ خزش شما رو کم کنه. پس دقت کنید الکی URL نسازید اشتباهی که امروزه خیلی شایعه رو شما انجام ندین

کلام اخر رو هم فراموش نکم 

موفق باشید.

 

 

درباره اوتلاین

به نظر بسیاری از افراد و کسب‌وکارها امروزه جنگ بر سر توجه. هر فرد یا کسب‌وکاری بتونه توجه بیشتری رو به خودش جلب کنه، این جنگ رو پیروز شده. کلید موفقیت در این نبرد، دنیای دیجیتال هست، تخصص ما دنیای دیجیتاله و می‌تونیم کمکت کنیم که بهترین استراتژی رو داشته باشی.

خدمات ما

خدمات رایگان

ارتباط سریع

اوتلاین