10نکته ای که در طراحی سایت باید در نظر گرفت.

10نکته ای که در طراحی سایت باید در نظر گرفت.
10نکته ای که در طراحی سایت باید در نظر گرفت.
arma

زمان2022-12-16 10:44:44

از دکمه ها و ظاهر گرفته تا کد نویسی تمیز یا همون clean code و کلی چیز دیگه که برای ساخت یک وبسایت پویا باید در نظر گرفت که تازه همین جا تموم نمیشن. طراح های سایت باید کنار هم کار کنن تا بتونن یک سایت عالی رو توسعه بدن به عنوان مثال من که بکند هستم باید حتما یک فرانت کار کنار من حتما باشه تا کار خوب پیش بره که بتونیم سایتی داشته باشیم که مشتری های زیادی رو جذب کنه.وای وای وای که این کار خیلی سختیه قول میدم اینو. حالا مهم نیست من اینجا 24 نکته رو براتون مد نظر گرفتم که رعایت کنید تا تجربه کاربری سایتتون خوب بشه. که این کار برای شما مشتری و مشتری برای شما پول میاره از عملکرد و ظاهر گرفته تا یکپارچگی ناوبری و کدنویسی، چیزهای زیادی برای ایجاد یک وب سایت چشم نواز و کاربر پسند انجام می شود. به همین جا هم ختم نمی شود. توسعه دهندگان و طراحان وب باید با هم کار کنند تا وب سایت هایی را تولید کنند که توسط موتورهای جستجو قرار می گیرند، مشتریان را جذب می کنند و باعث تحریک تبدیل می شوند. وای! این فشار زیادی است. خوشبختانه، 24 نکته زیر شما را در فرآیند ایجاد یک تجربه کاربری منحصربه‌فرد راهنمایی می‌کند که بینندگان را برای تبدیل شدن به حامیان برند وفادار ترغیب می‌کند.

1- طراحی تمیز و منحصر به فرد

یکی از مهم ترین نکاتی مه در طول طراحی سایتتون باید در نظر داشته باشید اینه که طراحی سایتتون تمیز باشه حتما قطعا شما از خودتون میپرسید این ینی چی به عنوان مثال نوشته ها از کادر بیرون نزده باشن عکس ها تو جای خودشون باشن یه نکته دیگه هم دقت کنید یا کیفیت طراحی کنید و چشم نواز از رنگ های گرم به خوبی در کنار رنگ های سرد استفاده کنید تا چشم بیننده خسته نشه. به گرافیک سایتتون خیلی دقت کنید که حتما به روز باشه. این تجربه کاربری رو داخل سایتتون افزایش میده.و کاربر رو برای بازگشت به سایتتون ترغیب ممیکنه.

2 - طراحی رنگی برای قسمت های مختلف سایت 

طراحی رنگ مهم تر ازاون چیزیه که فکرش رو میکنید این طراحی رنگ میتونه چشم کاربر رو نوازش بده مثلا برای دیدن قسمت های احساسی سایت شما باید از رنگ هایی مثل ابی روشن استفاده کنید و یا جاهای که تخفیف زیاد میخوایید بدید و میخوایید کاربر رو هیجانی کنید که حتما از شما خرید کنه میتونید از رنگ های گرمی مثل قرمز و یا نارنجی استفاده کنید.

یا این ها به کنار سایتی دارین که کارش ارائه خدمات لاکچریه مثل هتل داری مثل فروش طلا و… از رنگ های لاکچری تری استفاده کنید به عنوان مثال طلایی.

3- کاربرد سایت و کاربری سایت 

وقتی به یک کاری تو سایتتون فکر میکنید مثلا یک فروشگاه آنلاین باید به این فکر کنید که این فروشگاه واقعا کار میکنه یا فقط داره کاربر رو اذیت میکنه و هی باید صفحات رو جا به جا بشه بدون دلیل یا انقد لینک خراب داره که حد نداره. این کاربر رو خسته میکنه و باعث این میشه که کاربر از سایت شما خسته بشه و بزاره بره و دیگه هم برنگرده این تجربه کاربری سایت شما رو کاهش میده.

پس در نتیجه کاربرد سایت شما برای کاربر به شدت میاد پایین

4- استفاده آسان از سایت 

به عنوان یک کاربر جدید وارد سایت خودتون بشید یا بهتره که از دیگران درخواست کنید که با سایتتون کار کنن و ببیننن که سایت بدون راهنمایی شما میتونن با سایت شما کار کنن و یا نه؟ سایت های گیج کننده کاربر رو خسته میکنه و به همین دلیل کاربر میره بیرون از سایت شما که همین دلیل باعث میشه  که تجربه کاربری سایت شما پایین بیاد سعی کنید که صفحات اضافی رو از سایتتون پاک کنید نقشه سایت برای موتور های جستجو گر بزارین تصاویر رو کم حجم کنید و تا جایی که میتونید تعداد درخواست هارو از سرورتون بیارین پایین که سرعت لود بره بالا. 

5 - سرعت لود پایین 

تو این وضع اینترنت ما که خیلی پهنای باند پایینی داریم بهتره که به سرعت لود سایت خودمون فکر کنیم ینی چه کار هایی انجام بدیم که سرعت لود صفحات ما بالا تر بره که میشه چند تا از این راهکار ها: 

انتخاب هاست مناسب 

انتخاب قالب مناسب برای سایت های cms ای 

استفاده از افزونه های کم تر 

حجم عکس های پایین تر 

کم کردن تعداد تصاویر 

میشه نام برد 

به این فکر کنید که مثلا شما یک فروشگاه آنلاین هستید و مثلا یک محصول رو دارین دقیقا همین محصول رو 5 نفر دیگه هم رو سایتشون دارن کاربر میاد سرچ میکنه و 10 لینک بهش نمایش داده میشه حالا کاربر میاد چند تاشو باز میکنه شما هم جزو اونایی کاربر میره سراغ اولین سایتی که باز میشه و بقیه رو میبنده حالا کاری به مقایسه قیمت و چیزای دیگه ندارم اون سایت سرعت لود بالایی داشته که در اولویت کاربره. سرعت لود پایین نرخ پرش برای کاربر میاره.

6- بلاگی فعال داشته باشید 

یک بلاگ فعال به تعامل رو تو سایتتون افزایش میده و اگه بلاگ خوبی داشته باشید کاربر رو ترغیب میکنید که مجدد به سایتتون سر بزنه اگه مثل سایت های خبری باشید که اخبار به روز تکنولوژی رو مثلا به کاربر نشون بدین که کاربر ترغیب میشه به سایت شما حتما برای خوندن این اخبار سر بزنه. که متیونید نرخ تبادل رو افزایش بدین.

7 - تمیز کد نویسی کنید 

چه در حال توسعه صفحات جدید باشید چه دارین صفحات تون رو بهینه میکنید مهمه که برای موتور های جستجو گر کدتون رو بهینه کنید این کار تو سئو به شما کمک زیادی میکنه برخی cms ها مثل وردپرس به شما با کمک افزونه هایی مثل یواست مثلا رنک مث به شما تو این کار کمک میکنن که راحت ترکار های سئو شون رو انجام بدن یا مثلا تو سایتشون لینک خرابی دارن بهشون هشدار میده و ریدایرکت میکنه اما تو سایت های اختصاصی این رو نداریم و باید مجزا بنویسیم این روپس بسیار دقت کنید تو این موضوع. 

8 - ریسپانسیو کردن صفحات 

امروزه با پیشرفت چشم گیر تکنولوژی و افزایش دستگاه ها و مانیتور ها هر مانیتوری یک اندازه منحصر به فرد خودش رو داره و شما نمیتونید برای یک دستگاه منحصر به فرد طراحی کنید. پس باید دقت کنید که در تمامی مرورگر ها سایت شما درست نمایش داده شود. ینی متن ها بیرون نزده باشه تصاویر کوچیک و یا خیلی بزرگ نباشه و از این مورد ها باید حتما به اونا فکر و دقت کنید. 

9 - فعالیت در شبکه های اجتماعی و دریافت سوشیال سیگنال 

استفاده از شبکه های اجتماعی  دیگه چیز جدیدی نیست یک اجباره و شما باید برای دیده شدن حتما در شبکه های اجتمائی فعالیت داشته باشید . شما نمیتونید تبلیغات رو در رو داشته باشید ولی میتونید از شبکه های اجتمائی برای دریافت سوشیال سیگنال و تبلغاتی موثر استفاده کنید چرا که مردم در شبکه های اجتمائی فعالیت زیادی دارن. محتوا های نوشتاری و محتوای متنی میتونه تاثیر زیادی روی کسبو کار شما داشته باشه در شبکه های اجتمائی از همه مهم تر گوگل اینو متوجه میشه البته شبکه های اجتمائی درستو حسابی نه روبیکا و این ایرانی ها شبکه هایی مثل لینکدین توییتر فیس بوک و.. .

10 - تست ریکپچا یا همون دکمه رو مخی که حتما به رباط گوگل بفهمونی که رباط نیستی

این دکمه به شدت برای کسبو کار ها اهمیت داره مخصوصا اونایی که رقیب های زیادی دارن  چرا که مثلا من برنامه نویس برای اینکه به رقیبم آسیب برسونم میام و یه دونه رباط روی یکی از فرم هایی که اون داره قرار میدم با این کار ترافیک زیادی میبرم سمت سرورش دیتا فیک وارد میکنم براش و کلی کار دیگه صاحبان کسبو کار اینا رو میزارن تا از این اتفاقات جلو گیری بشه.
 

درباره اوتلاین

به نظر بسیاری از افراد و کسب‌وکارها امروزه جنگ بر سر توجه. هر فرد یا کسب‌وکاری بتونه توجه بیشتری رو به خودش جلب کنه، این جنگ رو پیروز شده. کلید موفقیت در این نبرد، دنیای دیجیتال هست، تخصص ما دنیای دیجیتاله و می‌تونیم کمکت کنیم که بهترین استراتژی رو داشته باشی.

خدمات ما

خدمات رایگان

ارتباط سریع

اوتلاین